Horecamanagement

Komt u uit het horecavak en ambieert u een leidinggevende functie? Dan sluit de cursus Horecamanagement op uw wensen aan. Doel van de cursus is de deelnemers bekend te maken met het managen van een afdeling, waarbij begrippen als winstgevendheid en continuïteit centraal staan. De deelnemers worden nauw betrokken bij de behandeling van de lesstof. Hun praktijkervaring en voorbeelden uit het werkveld zijn onmisbaar.  

Tijdens de cursus worden de volgende onderwerpen behandeld: 

  • logistiek management: routing bepalen (looproute van gasten en personeel), inrichting bedrijfsruimtes analyseren, inkoopplan maken (inkopen en bestellen), ontvangst, opslag en beheer van goederen controleren; 
  • bedrijfseconomie & calculatie: interne bedrijfsanalyse, externe bedrijfsanalyse, kostprijzen en verkoopprijzen bepalen, analyseren van financiële bedrijfsgegevens;
  • marketing & communicatie: verkoopanalyse, assortimentsanalyse, communicatie, vergaderingen/overleg organiseren; 
  • personeelsmanagement: werkplanningen (roosters) opstellen, werving en selectie van personeel, personeel begeleiden en beoordelen, motiveren van personeel, CAO;
  • algemeen operationeel management: leidinggeven op de werkvloer, omgaan met regelgeving (milieu, sociale hygiëne, HACCP etc.), richtlijnen vertalen naar werkzaamheden, vertalen van de bedrijfsformule in dagelijkse werkzaamheden.

Opleiding planning